Fandom

Piper Halliwell

837stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Jesteś sercem naszej rodziny.
Patty do Piper w dniu jej ślubu.[źródło]

Piper Halliwell (ur. 7 sierpnia 1973 r.) - córka Patty Halliwell i Victora Bennetta. Na początku była średnią siostrą (drugą co do wieku), później jednak została najstarszą siostrą kiedy zmarła Prue. Jest ona najbardziej naturalną, opiekuńczą i troskliwą z czterech sióstr; potrafi jednak być również bystra, dociekliwa i sarkastyczna (prawdopodobnie cechy te nabyła z biegiem lat od starszej siostry, szczególną przemianę bowiem dostrzec można na przełomie sezonu 3/4).

Często była również głosem rozsądku i mediatorem pomiędzy najmłodszą Phoebe a najstarszą Prue, kiedy te kłóciły się o niemal wszystko. Piper bardzo zmieniła się po śmierci swojej starszej siostry, na początku była nawet nieco oschła dla Paige, swojej przyrodniej siostry. Ponadto Piper jest bardzo odpowiedzialna i była pierwszym mentorem magicznym Paige Matthews. Piper jako pierwsza (teoretycznie)  z sióstr wyszła za mąż, za Ducha światłości, Leo. Z tego związku urodziło się troje dzieci: Wyatt Halliwell, Chris Halliwell a także córka Melinda Halliwell (widzimy ją w finale 8 sezonu). Patty Halliwell - matka czarodziejek nazwała Piper "sercem rodziny", kiedy ta wychodziła za mąż. Po śmierci Prue, Piper stała się najstarszą Czarodziejką.

Opis

Moce i zdolności

Moce czarodziejki

1x01-127-piperr.jpg

Piper zamroziła Jeremy'ego.

Molekularna Destabilizacja
 - Piper odziedziczyła moc spowalniania molkularnego, znanego także jako zatrzymanie cząsteczek lub potocznie "zamrażanie", po jej matce Patricii Halliwell, a także prababci P. Baxter i przodkini Melindzie Warren. Dzięki tej mocy Piper mogła dosłownie "zamrażać" ruchy innych obiektów w tym także demonów i ludzi; powodowała to poprzez spowalnianie ruchu molekuł danego obiektu do momentu gdy te zdawały się przestać ruszać (efekt wizualny wygląda jak zatrzymanie w czasie, stąd też potoczna nazwa "zamrożenie"). Na początku, gdy jeszcze nie panowała nad mocą, uwalniała ją tylko w panice lub strachu. Ponadto na początku do używania tej mocy były niezbędne jej dłonie, była niestety bezsilna gdy ktoś ją skrępował; zamrożenie trwało zaledwie kilka sekund, w kilku przypadkach kilka minut. Dodatkowo jej moc działała tylko wtedy, kiedy obiekt był na linii jej wzroku, a ponadto musiał znajdować się w pomieszczeniu. Z czasem jednak Piper nauczyła się zamrażać okolicę na dłuższy czas, później czas bliżej nieokreślony. W 3 sezonie nauczyła się odmrażać tylko fragmenty ciała istoty poddanej jej mocy. Niebawem nauczyła się również zamrażać coraz potężniejsze istoty; Belthazor'a, Skies'a oraz Triadę.

Molekularna Eksplozja - W 3 sezonie moce pozwalające Piper na sterowanie molekułami rozwijają się coraz bardziej. Czarodziejka prócz zwalniania ruchu molekuł, mogła teraz przyśpieszać ich drgania co doprowadzało do eksplozji. Moc dokładnie polega na przyśpieszeniu ruchu atomów poszczególnych obiektów, aż dochodzi do rozerwania wiązań co my odbieramy jako eksplozję. Gdyż ta moc zależna była podobnie jak zamrażanie od identycznego ruchu dłoni, Piper na początku miała problemy z opanowaniem tego daru i często zamiast zamrozić wysadzała różne przedmioty. Dar wysadzania jest niemal nie do opanowania kiedy jego właściciel jest zły lub wściekły. Kiedy Piper nie panowała nad swoim gniewem często wysadzała różne przedmioty całkiem przypadkowo. Z czasem jednak Czarodziejka nauczyła się korzystać z tej potężnej mocy i była w stanie używać jej bardzo precyzyjne np. wysadzić tylko część ciała demonowi, spowodować niewielką eksplozję lub eksplozję na obiektach. W 8 sezonie "The Lost Picture Show", Piper za pomocą swojej mocy odbiła kule ognia demona Vaklava. Moc ta jednak nie działa na wszystkie demony: Źródło eksplodowało, jednak bardzo szybko jego molekuły wracały i formowały się z powrotem. Podobnie było z demonami takimi jak Necron czy Lazarus. Czasami również, gdy demony nie dały nawet chwilowo się wysadzić Piper powodowała eksplozje na ciele przeciwnika co odrzucało go do tyłu (efekt podobny do telekinezy). Z czasem jednak Piper wysadzała coraz potężniejsze demony, aż w sezonie 8 ("Engaged and Confused") Piper po potrójnej eksplozji na klatce piersiowej Baliela - wysadza go. Warto również wspomnieć, że moc ta jest bardzo rzadka, wręcz znikoma, ponieważ wg. oryginalnej fabuły serialu wśród czarownic tylko jedyna Piper posiada tę zdolność, choć możliwe jest, że tę moc posiadała też Patty Halliwell. Również dzięki tej mocy Piper w sezonie siódmym wyćwiczyła umiejętność Dewiacji. Na początku zamiast całych pocisków, demony ranione były przez ich części lub fale uderzeniowe, jednak wkrótce czarodziejka zdolna była odbić całą kulę ognia lub energii.Czasem wyglądało to tak jakby Piper używała mocy telekinezy.

AnigifPiperBAM.gif

Piper przypadkowo wysadza ścianę.

Molekularne Przyspieszenie - w roku 2008 Piper obdarzona została zdolnością pochodną od bardziej agresywnej Molekularnej Eksplozji. Polega ona na wprawianiu molekuł celu w niewyobrażalnie szybki ruch wibracyjny. Dany obiekt lub substancja nie wybucha, ale nabiera wysokiej temperatury, czasami topi się. Po raz pierwszy moc ujawniła się, gdy czarodziejka chciała pozbyć się Źródła pod postacią Golema, jednak stopiła ulicę pod nim. Wyróżniamy 4 rodzaje Molekularnego Przyspieszenia:

  • termokinetyczne - dzięki tej mocy Piper może podgrzewać obiekty lub substancje, na przykład wodę
  • akceleracyjne - dzięki tej odmianie wprawiła molekuły Tarczy Orbingu Paige w ruch, przez co mogły się przemieścić
  • ablacyjne - dzięki temu rodzajowi obiekty lub substancje wybrane przez Piper nagrzewały się i topniały, jak na przykład asfalt
  • pyrokinetyczne - w roku 2009 Piper po raz pierwszy użyła swej mocy do unicestwienia demona, który natychmiast stanął w płomieniach
Charmed508 605.jpg

Piper z siostrami przygotowuje wywar.

Mistrzyni eliksirów - w odcinku "Muse to my ears" Phoebe nazywa Piper "mistrzynią eliksirów", ponadto te same słowa powtarza Billie w 8 sezonie. Piper jako świetną kucharką oraz prawdziwym mistrzem wywarów. Potrafi uwarzyć wszystkie a dodatkowo sama tworzy i wymyśla wiele z nich. Prawdopodobnie "dar" ten odziedziczyła po babci, która uważa się za autorkę rozdziału o wywarach w Księdze Cieni.

Moce demona

Melting.jpg

Piper używa odkrywa swoją moc i topi asfalt.

W 3 sezonie, w odcinku "Bride and Gloom" Piper zostaje zainfekowana złem przez to, że Prue została „poślubiona" przez czarnoksiężnika w mrocznej ceremonii. Wtedy też pokazuje nam jakie miałaby moce gdyby była zła. Jedną z jej zdolności staje się transmogryfikacja, potrafiła bowiem zmieniać ludzi w zwierzęta. Ponadto potrafiła migać, czyli teleportować się tak jak Czarnoksiężnicy. Dodatkowo jej moc zamrażania zmieniła się i Piper dosłownie zamrażała swoje ofiary lodem. Ta moc nazywa się cyrokineza. Biorąc pod uwagę, że podczas zamrażania Dantalian krzyczała, musiało być to bolesne.

Moce superbohaterki

Gdy Piper zyskała moce bohaterki dostała srebrny kostium. Do jej zdolności doszły sztuki walki takie jak karate i judo. Ponad to dostała moce nadludzkiej siły i super szybkości.

Historia

Poprzednie życie

Tumblr m9z3rb4ibz1rdrcvmo1 500.png

Poprzednie wcielenie Piper.

W poprzednim wcieleniu Piper nosiła imię Priscilla Baxter. Priscilla dysponowała tylko jednym darem spowolnieniem molekuł. Priscilla była matką Penny,czyli babcią Patty a więc Piper miała siły życiowe swojej prababki. Tylko ona z rodziny nie miała mocy żadnego żywiołu.

Życie pozamagiczne

Dzieciństwo i dorastanie

0x05-Piper.jpg

Piper w wieku 3 lat.

24 marca 1975 Piper została odwiedzona przez samą siebie z przyszłości, miała wtedy zaledwie 3 latka. Był to dzień, kiedy jej matka Patty Halliwell podpisała pakt z czarnoksięznikiem Nicholasem. Wtedy też obiecała, że odda mu moce wszystkich córek. Jednak babka Czaordziejek była sprytniejsza od czarnoksiężnika i zawiązała swoim wnuczkom moce, a ich wspomnienia o magii sprawnie wymazała. Przez prawie 30 lat swojego życia Piper była środkową siostrą, godziła najczęściej Prue i Phoebe. Była bardzo nieśmiałą i cichą osobą, zawsze żyła w cieniu sławy swojej starszej siostry. Mimo, że Prue była najstarszą siostrą to Piper była pewnego rodzaju "matką" dla swoich sióstr. Była dobra, opiekuńcza, troskliwa.

TEEN PIPER.jpg

Piper, okres liceum.

Piper była dobrą uczennicą, jednak nie była zbyt popularna. Uważana zazwyczaj za nieatrakcyjną z powodu okularów i aparatu ortodontycznego. Skończyła jednak liceum i pomimo swojego wielkiego talentu kulinarnego poszła na studia bankowości, podczas których mieszkała razem z Prue w apartamencie w North Beach. Po studiach zamieszkała znów w domu rodzinnym, jej babcia Penny zawsze chciała aby jej wnuczka była kucharką i spełniała swoje marzenia, jednak ta chciała być odpowiedzialna i bardzo długo pracowała w banku. Dopiero po śmierci babci zaczęła pracować jako kucharz w popularnej restauracji Quake. Była tam na początku zwykłym kucharzem jednak bardzo szybko awansowała na szefa kuchni. Piper jak później się dowiadujemy jest cenionym kucharzem w San Francisco i przez 7 lat prowadzi klub P3.

Życie zawodowe

792px-PiperKitchen.jpg

Piper gotuje.

000pxc7k.jpg

Klub P3.

Piper początkowo pracowała jako księgowa w niewielkim banku, gdzieś w San Francisco, przed zakończeniem pracy marzyła zawsze aby zostać profesjonalnym kucharzem. Kilka miesięcy później, po śmierci babci Piper rzuciła pracę w banku i zaczęła pracę jako kucharz pod okiem szefa Moor'a w znanej i cenionej restauracji San Francisco - Quake. Bardzo szybko zyskała tam uznanie kolegów i pracodwaców i po zaledwie miesiąc

u została awansowana na kierownika restautacji i szefa kuchni. Szybko jednak
Quake Out1.jpg

Quake - jedna z pierwszych prac Piper

przekonała się, że teraz gotuje bardzo niewiele i musi zawsze działać pod dyktando innych co ją unieszczęśliwiało. Po zakończeniu pracy w restauracji Quake, Piper otworzyła swój własny klub nocny. Nazwała go P3 na cześć "Power of Three" a także "Prue/Paige", "Piper", "Phoebe", gdyż to właśnie siostry pomogły jej uzyskać kredyt na otworzenie klubu. Na początku nie prosperował on za dobrze, ale kapela "Dishwalla" pojawiła się tam, razem z demonem Masselinem, który był pożeraczem dusz. Piper i siostry uratowały niewinnych a znana marka zespołu pozwoliła na lepszy start klubu. Niebawem P3 stał się jednym z najczęściej odwiedzanych i najpopularniejszych klubów w San Francisco. Tuż po śmierci Prue, Piper zamknęła swój interes jednak ponownie otworzyła P3, kiedy poznała i zaakceptowała swoją przyrodnią siostrę Paige. Z pewnością klub istniał przez prawie 7 lat, nie wiadomo jednak co Piper zrobiła z nim kiedy założyła własną restaurację. Wiemy z finału 8
Halliwell's.png

Halliwell - restautacja Piper.

sezonu, że Piper w przyszłości w końcu zrealizowała swoje marzenie i otworzyła własną restaurację (nie określiła jednak co się stało z klubem).Możliwe że klub został odziedziczony przez dzieci i wnuki Piper.

Związki i sympatie

Piper była zakochana w duchu, w bankierze, robotniku budowlnaym, strażaku, czarnoksiężniku, a także w duchu światłości Leo Wyatt, który później zostaje jej mężem. Ich związek miał jednak dość ważny kryzys z powodu problemów czysto magicznych. Dlatego też Piper próbowała ułożyć sobie normalne życie ze swiom sąsiadem Dane'em. Podczas całego, niemal rocznego związku, Dan nie dowiedział się, że Piper jest czarownicą. Wkońcu jednak dowiedział się, jednak okazał się niezdolny do utrzymania tajemnicy więc Piper przy pomocy dżina usunęła te wiadomości z jego pamięci. Para nie przetrwała jednak próby czasu i w końcu rozstali się. Ostatnim argumentem jaki przekonał Piper, iż nie powinna być z Dan'em była podróz do ich przeszłych wcieleń, gdzie P. Baxter była żoną Gorodona Johnsona (przeszłego wcielenia Dan'a), mimo to P. Baxter miała również kochanka, który był przeszłym wcielenim Leo. Dzięki tej informacji Piper była pewna, że może zaznać szczęścia tylko u boki swojego Ducha Światło
Piper-and-Leo-piper-halliwell-6662310-240-360.jpg

Piper i Leo Wyatt

ści.-leo

Kiedy w końcu para (Leo i Piper) była już razem, nadal napotykali przeszkodzy związane z ich związek. Kiedy Starsi postawili im ultimatum, że umszą zakończyć swój związek, albo oni oddzielą Leo od Czarodziejek, ten zaproponował Piper jedyne możliwe rozwiązanie - ślub. Leo oświadczył się Piper w łazience, ale ta nie była pewna swojej decyzji, mimo to zgodziła się. Oboje postanowili wziąć tajemny ślub, w ukryciu przed Starszymi. Jednak sprawy związane z Cole'm sprawiły iż Najwyżsi dowiedzieli się o ceremoni i siłą przywołali Leo, przerywając ślub. Przez ten postępek Piper zaprzestała używania magii, zaczęła strajkować przeciwko Starszym. Wtedy Ci oddali Leo, aby sprawdzić czy ich związek nie będzie im przeszkadzał w magicznej pracy.

Leo i Piper w końcu byli razem, jednak to nie był koniec ich przygód. W końcu duch babci postanowił udzielić im magicznej cereomoni złączenia dłoni. Na ślubie był tylko Darryl Morris, Victor Bennett, a nawet Patty Halliwell dostała pozwolenie powrotu z krainy zmarłych na ten jeden dzień. Niestety ceremonię przerwała Prue, gdyż jej alter ego w postaci ciała astralnego zaczęło się buntować i zniszczyło ceremonię. Piper załamała się i powiedziała, że ślubu nie będzie i najwyraźniej to nie jest ich przeznaczeniem. Phoebe i rodzina pomogły ocalić Prue, a potem przekonać Piper do powrotu przed ołtarz. W ten sposób w końcu byli razem, zaślubieni.

Życie Piper i Leo układało się całkiem nieźle, po ponad roku od ślubu Piper zaszła w ciążę i w 5 sezonie urodziła Wyatt'a Matthew Halliwell'a. Niestety w tym też sezonie, w ostatnich odcinkach Leo został mianowany Starszym, przezco musiał opuścić Piper. Ta rozżalona dała się pochłonąć mocom bogini Gai, ale udało jej się powstrzymać wściekłość i oddała boskie moce. W 6 sezonie, przez nieudane zaklęcie Leo, Piper straciła część pamięci (Leo chciał oszczędzić jej bólu). Phoebe dzięki swojej nowej mocy - empatii udało się jednak przywrócić wspomnienia Piper i razem wróciły do domu. Piper jako samotna matka radziła sobie bardzo dobrze, próbowała nawet ułożyć sobie życie, więc chodziła na randki. Kiedy jednak trafiła z Leo do krainy cienia, gdzie przeniósł ich Duch Ciemności, zaszła ponownie w ciążę. Nie powiedziała o tym swojemu "ex-mężowi", a gdy ten się dowiedział, wrócić do Piper.

Rodzina

Piper wyszła za mąż za ducha światłości-Leo Wyatta.Mieli 2 synów-Wyatta i Chrisa oraz córkę Melindę.

Penelope Johnson

Allen Halliwell

Victor Bennett

Patricia Halliwell

Samuel Wilder

Prudence Halliwell
 
Leo Wyatt
 
Piper Halliwell
 
Phoebe Halliwell
 
Coop
 
Paige Matthews
 
Henry Mitchell

Wyatt Matthew Halliwell
 
Christopher Perry Halliwell
 
Melinda Halliwell

Henry Mitchell Jr.
 
Kat Mitchell
 
Tamora Mitchell

Prudence Johnna Halliwell
 
Parker Halliwell
 
P. Halliwell

Konto zgonów

Podczas fabuły serialu, Piper została uśmiercona 9 razy

Odcinek Tytuł Przyczyna śmierci Ożywienie
1x22 Déjà Vu All Over Again Zamordowana kulą energii demona Rodrigueza Czas został cofnięty
2x12 Awakened Piper zapadła na gorączkę Oroya Leo uleczył ją, gdy ta przechodziła już na drugą stronę
3x09 Coyote Piper Zamordowana, aby obca dusza odeszła z jej ciała Alchemik ożywił ją
3x22 All Hell Breaks Loose Zamordowana przez fanatyczną wikankę, która uznała ją za złą wiedźmę Został cofnięty czas
4x17 Saving Private Leo Piper zostałą zamordowana przez duchy, dawnych kompanów Leo (z wojska), którzy obwiniali go o swoją śmierć Leo uleczył ją zanim jej dusza przeszła na drugą stronę
6x15 I Dream of Phoebe Demon zażyczył sobie u dżina aby Czarodziejki zginęły Leo ją uleczył, gdyż razem spali na kanapie
7x05 Styx Feet Under Anioł Śmierci zabił ją, aby ta "posprzątała" dusze po nieudanym zaklęciu Paige. Gdy Anioł wrócił do swojej pracy przywrócił ją do życia
7x07 Someone To Witch Over Me Zabita przez demona Leo ożywił ją kiedy stał się Avatarem
7x16 The Seven Year Witch Została zatruta jadem Demonów Cierniowych Jej syn, Wyatt uleczył ją zanim jej dusza odeszła na drugą stronę

Transformacje

403px-Piper HellHathNoFury 02.jpg

Furia.

Podczas całej serii Charmed, Piper zmieniła się w ...

Sezon 1

Sezon 2

  • Duch

Sezon 3

Sezon 4

  • Furia 
    The-Wendigo-charmed-10497114-288-432.jpg

    Wendigo atakujący Piper.

  • Duch

Sezon 5

Sezon 6

  • Shakti
  • Duch

Sezon 7

  • bestie zabijającą duchy światłości
  • duch

Sezon 8

  • zmiana tożsamości w Jenny Bennet
  • bestie co było powodem magicznego wirusa

Ciekawostki

  • Piper była zmieniona w boginie aż trzy razy.
  • Żadne z jej poprzednich wcieleń nie władało żywiołem.
  • Jej poprzednim wcieleniem była Priscilla Baxter.
  • Piper nigdy nie zamieniła się w nastolatkę chociaż pokazano jej nastoletnie zdjęcie.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki